« terug naar vorige pagina

Maatregelen omtrent Corona virus

Mondmasker aanbevolen vanaf 28-03-2022

U wordt gevraagd niet onaangekondigd naar de praktijk te komen. U dient eerst telefonisch contact op te nemen met de assistente. In principe worden alle patiënten die aan de balie komen zonder voorafgaand telefonisch overleg gevraagd terug naar huis te gaan en alsnog telefonisch contact op te nemen met de praktijk.

Voor niet dringende zorgvragen kunt u gebruik maken van de optie EConsult via de website van de praktijk. Hiervoor dient u een account aan te maken (indien u dit nog niet heeft zie informatie op onze website).

U wordt gevraagd om voor informatieve vragen aangaande het Corona-virus  te bellen naar het RIVM of GGD (en niet naar de huisartsen-praktijk!)

RIVM: 0800 – 1351           GGD-Zeeland: 0113 – 249 480 (van 08.30 tot 18.00 uur)

– of te kijken op de website van het RIVM: www.rivm.nl

– of te kijken in de patiëntenbrief (van de thuisarts.nl): https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus

Wilt u een afspraak maken voor een coronatest kan dit via het telefoonnummer: 0800-1202
of via de website van de rijksoverheid :
Coronatest.nl – Klachten? Maak een afspraak voor een coronatest

—————————————————————————————————————-

Het is momenteel heel druk in onze huisartsenpraktijk. We doen ons uiterste best om u de zorg te verlenen op de wijze die u van ons gewend bent, maar helaas lukt dit ons niet altijd.

Dienstverlening vanuit de huisartsenpraktijk begint met een telefoongesprek. De assistente die de telefoon opneemt is opgeleid om via enkele korte vragen te beoordelen op welke manier zij u het beste kan helpen. Soms geeft zij zelf advies, soms maakt zij een afspraak zodat u langs kunt komen en soms maakt zij een afspraak dat de dokter bij u een visite aflegt. Achter de schermen werken assistentes, praktijkondersteuners, verpleegkundig specialisten, physician assistant en huisartsen goed samen om u passende zorg te verlenen.

Wat is er anders?

U zult vaker van de assistente of van de huisarts een telefonisch advies krijgen. U kunt erop vertrouwen dat dit altijd een deskundig advies is. Mocht een afspraak nodig zijn, dan kan het voorkomen dat die niet op dezelfde dag is dat u belt, of zelfs niet in dezelfde week. U mag erop vertrouwen dat de assistente weet dat het met uw klacht verantwoord is om direct contact met de huisarts erover uit te stellen. Mocht de klacht terwijl u op de afspraak wacht, verergeren, dan kunt u altijd opnieuw bellen en overleggen met de assistente.

De huisartsenpost (HAP) is tussen 17.00 uur en 08.00 uur de volgende dag en gedurende het gehele weekend bereikbaar voor acute zorgvragen. Dat zijn vragen die niet uitgesteld kunnen worden tot de volgende dag. De HAP verleent geen reguliere huisartsenzorg, maar helpt patiënten de nacht door totdat zij zorg kunnen krijgen van hun eigen huisarts.